Detail předmětu

Marketing 2

Akademický rok 2025/26

NVB046 předmět zařazen v 1 studijním plánu

NPC-SIE letní semestr 1. ročník

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Jazyk studia

čeština

Kredity

3 kredity

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné

Osnova

  • 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
  • 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
  • 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
  • 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
  • 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
  • 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
  • 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
  • 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
  • 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
  • 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
  • 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné

Osnova

  • 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
  • 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
  • 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
  • 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
  • 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
  • 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
  • 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
  • 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
  • 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
  • 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
  • 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.