Detail předmětu
Marketing 2
Akademický rok 2025/26
NVB046 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-SIE letní semestr 1. ročník
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Jazyk studia
čeština
Kredity
3 kredity
semestr
letní
Způsob a kritéria hodnocení
klasifikovaný zápočet
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
- 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
- 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
- 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
- 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
- 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
- 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
- 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
- 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
- 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
- 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
- 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
- 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
- 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
- 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
- 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
- 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
- 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
- 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
- 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
- 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
- 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
- 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.