Detail předmětu
Marketing a management
Akademický rok 2024/25
NVB034 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-SIM zimní semestr 2. ročník
Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Kredity
4 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
zimní
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
zápočet
Vstupní znalosti
Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.
Učební cíle
Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Základní literatura
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595. (cs)
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
- 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
- 2. Marketingové plánování.
- 3. Marketingový výzkum.
- 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
- 5. Marketing ve veřejném sektoru.
- 6. Metody marketingové komunikace.
- 7. Distribuční procesy.
- 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
- 9. Marketingové strategie.
- 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.
Cvičení
13 týdnů, 1 hod./týden, povinné
Osnova
- 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
- 2. Marketingové plánování.
- 3. Marketingový výzkum.
- 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
- 5. Marketing ve veřejném sektoru.
- 6. Metody marketingové komunikace.
- 7. Distribuční procesy.
- 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
- 9. Marketingové strategie.
- 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.