Detail předmětu

Marketing a management

Akademický rok 2024/25

NVB034 předmět zařazen v 1 studijním plánu

NPC-SIM zimní semestr 2. ročník

Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Kredity

4 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

zimní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Základní literatura

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595. (cs)
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné

Osnova

  • 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
  • 2. Marketingové plánování.
  • 3. Marketingový výzkum.
  • 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
  • 5. Marketing ve veřejném sektoru.
  • 6. Metody marketingové komunikace.
  • 7. Distribuční procesy.
  • 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
  • 9. Marketingové strategie.
  • 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.

Cvičení

13 týdnů, 1 hod./týden, povinné

Osnova

  • 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
  • 2. Marketingové plánování.
  • 3. Marketingový výzkum.
  • 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
  • 5. Marketing ve veřejném sektoru.
  • 6. Metody marketingové komunikace.
  • 7. Distribuční procesy.
  • 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
  • 9. Marketingové strategie.
  • 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.