Detail předmětu

Ateliér urbanistické tvorby

Akademický rok 2023/24

NGA051 předmět zařazen ve 2 studijních plánech

NPC-ARS / ARA letní semestr 1. ročník

NPC-ARS / ARP letní semestr 1. ročník

Aplikace teoretických znalostí, získaných předchozím studiem urbanistických, územně plánovacích i architektonických disciplín, získání povědomí o podstatě rovnovážného vztahu umělého a přírodního prostředí, o trvale udržitelném rozvoji sídel i krajiny.
Tvorba urbanistického celku vycházející z analýzy základních funkčních systémů sídla, potřeb lidského společenství, anticipace jeho demografického i sociálního vývoje, ochrany přírodních i historických hodnot území. Koordinace současných i budoucích aktivit, stanovení funkčního využití i limitů ploch v území.

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Cíl

Aplikace teoretických znalostí, získaných předchozím studiem urbanistických, územně plánovacích i architektonických disciplin, získání povědomí o podstatě rovnovážného vztahu umělého a přírodního prostředí, o trvale udržitelném rozvoji sídel i krajiny.

Znalosti

Schopnost aplikovat teoretické znalosti, získané předchozím studiem urbanistických, územně plánovacích i architektonických disciplin, získání povědomí o podstatě rovnovážného vztahu umělého a přírodního prostředí, o trvale udržitelném rozvoji sídel i krajiny.

Prerekvizity

Absolvování nejméně tří Ateliérů architektonické tvorby.

Jazyk studia

čeština

Kredity

10 kreditů

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Ateliér

13 týdnů, 10 hod./týden, povinné

Osnova

1.–4. Analýzy, referenční příklady, související prameny, základní idea řešení úkolu. 5. Kritika rozpracovaného projektu vedená kolektivem pedagogů za účasti všech studentů skupiny, korekce a stanovení dalšího postupu. 6.–9. Rozpracování potvrzeného konceptu. 10. Kritika výsledného řešení projektu vedená kolektivem pedagogů za účasti všech studentů skupiny, závěrečná fáze ideového řešení. 11.–13. Výsledné zpracování finální podoby projektu a všech jeho příloh, závěrečná kritika a klasifikace.