Detail předmětu

Marketing 2

Akademický rok 2023/24

NVB046 předmět zařazen v 1 studijním plánu

NPC-SIE letní semestr 1. ročník

Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Cíl

Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami a technikami v oblasti aplikace marketingu s využitím systémově procesního přístupu. Studenti si osvojí teoretické poznatky a znalosti metodických postupů potřebných pro uplatnění marketingových přístupů při řízení stavebních firem v praxi s důrazem na dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu s využitím nástrojů marketingového výzkumu a six sigma marketingu.

Znalosti

Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.

Osnova

1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Jazyk studia

čeština

Kredity

3 kredity

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné

Osnova

1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.

3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.

4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.

6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.

7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.

8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.

9. Propagace – integrovaný komunikační mix.

10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.

11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.

13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné

Osnova

1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu. 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning. 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování. 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely. 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody. 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu. 9. Propagace – integrovaný komunikační mix. 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu. 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu. 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení. 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.