Detail předmětu
Marketing 2
Akademický rok 2024/25
NVB046 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-SIE letní semestr 1. ročník
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Kredity
3 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
letní
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
klasifikovaný zápočet
Vstupní znalosti
Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami a technikami v oblasti aplikace marketingu s využitím systémově procesního přístupu. Studenti si osvojí teoretické poznatky a znalosti metodických postupů potřebných pro uplatnění marketingových přístupů při řízení stavebních firem v praxi s důrazem na dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu s využitím nástrojů marketingového výzkumu a six sigma marketingu.
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.
Základní literatura
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 9788025621592.
NOIL, Karen. Lessons in Digital Marketing 2022: Social Media Marketing Foundations. Karen Noil, 2022. ISBN 2940166772480. (en)
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 9788074134029.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 978-80-7413-402-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 9788025621592.
NOIL, Karen. Lessons in Digital Marketing 2022: Social Media Marketing Foundations. Karen Noil, 2022. ISBN 2940166772480. (en)
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 9788074134029.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 978-80-7413-402-9.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
- 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
- 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
- 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
- 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
- 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
- 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
- 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
- 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
- 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
- 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
- 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
- 1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
- 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
- 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
- 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
- 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
- 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
- 9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
- 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
- 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
- 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
- 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.