Detail předmětu
Marketing 2
Akademický rok 2023/24
CV077 předmět zařazen v 1 studijním plánu
N-P-C-SI (N) / N letní semestr 1. ročník
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem a to především marketingovému výzkumu, six sigma marketingu a dalším oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Cíl
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami a technikami v oblasti aplikace marketingu s využitím systémově procesního přístupu. Studenti si osvojí teoretické poznatky a znalosti metodických postupů potřebných pro uplatnění marketingových přístupů při řízení stavebních firem v praxi s důrazem na dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu s využitím nástrojů marketingového výzkumu a six sigma marketingu.
Znalosti
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.
Osnova
1. Marketingový výzkum 1 – metodika marketingového výzkumu
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu
3. Marketingový výzkum 3 – oblasti aplikace marketingového výzkumu
4. – 5. Aplikační software – zpracování dat, marketingové rozhodování (SPSS, CRM)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. – 8. Six sigma marketing scorecards – měření marketingového výkonu (performance)
9. Six sigma ve strategických marketingových procesech
10. – 11. QFD v marketingové oblasti
12. Six sigma v taktických marketingových procesech
13. Six sigma v operativních marketingových procesech
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu
3. Marketingový výzkum 3 – oblasti aplikace marketingového výzkumu
4. – 5. Aplikační software – zpracování dat, marketingové rozhodování (SPSS, CRM)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. – 8. Six sigma marketing scorecards – měření marketingového výkonu (performance)
9. Six sigma ve strategických marketingových procesech
10. – 11. QFD v marketingové oblasti
12. Six sigma v taktických marketingových procesech
13. Six sigma v operativních marketingových procesech
Prerekvizity
Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.
Jazyk studia
čeština
Kredity
3 kredity
semestr
letní
Způsob a kritéria hodnocení
klasifikovaný zápočet
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Marketingový výzkum 1 – metodika marketingového výzkumu
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu
3. Marketingový výzkum 3 – oblasti aplikace marketingového výzkumu
4. – 5. Aplikační software – zpracování dat, marketingové rozhodování (SPSS, CRM)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. – 8. Six sigma marketing scorecards – měření marketingového výkonu (performance)
9. Six sigma ve strategických marketingových procesech
10. – 11. QFD v marketingové oblasti
12. Six sigma v taktických marketingových procesech
13. Six sigma v operativních marketingových procesech
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné