Detail předmětu

Marketing a branding

Akademický rok 2026/27

BVA040 předmět zařazen v 1 studijním plánu

BPC-SIS / E / E-EKR zimní semestr 3. ročník

Přednášky

  1. Úvod do předmětu Marketing a Branding
  2. Definice aspektů značky
  3. Principy komunikace značky
  4. Veřejná prezentace značky
  5. Psané formy prezentace
  6. Marketingový výzkum trhu, digitální stopa značky
  7. Souvislost osobní značky se značkou podniku
  8. Specifika marketingu podniku dle cílového trhu
  9. Marketingové strategie
  10. Marketingový mix – produkt a cena
  11. Marketingový mix – distribuce, propagace, lidé
  12. Aplikace firemního brandu do marketingové komunikace
  13. Shrnutí nejdůležitějších výstupů z výuky

Cvičení

  1. Informace k průběhu výuky, základy hodnocení, úvod do brandingu
  2. Sestavení aspektů vybrané značky
  3. Definice komunikačních principů dané značky
  4. Prezentace značky osobně
  5. Prezentace značky v psané formě
  6. Analýza digitální stopy a její porovnání s vybranou značkou
  7. Elevator pitch
  8. Definice pozice značky na trhu a cílového trhu
  9. Strategie podniku
  10. Sestavení marketingového mixu firmy – produkt, cena
  11. Sestavení marketingového mixu firmy – distribuce, propagace, lidé
  12. Kompletace zpracovaných cvičení do uceleného projektu
  13. Zápočet

Výsledky učení

  • Znalosti

Student rozumí významu značky při tvorbě marketingové strategie.

Student analyzuje situaci na trhu pomocí analytických nástrojů, identifikuje efektivní přístup značky k úspěchu na trhu a propojí s vlastnostmi firmy charakterizovanými marketingovým mixem.

  • Dovednosti

Student tvoří základní charakteristiky značky a aplikuje tyto principy do tvorby marketingu značky.

Student aplikuje analytické metody na identifikace efektivního přístupu ke stanovení pozice značky na trhu.

  • Kompetence

Student je schopen efektivně prezentovat v ústní i písemné formě vybranou značku.

Student je schopen samostatně identifikovat aspekty značky.

Kredity

5 kreditů

Jazyk studia

čeština

semestr

zimní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet a zkouška

Základní literatura

KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7. (cs)
GODIN, Seth. Tohle je marketing! - zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2567-8. (cs)
PASTIER, Michal. Žlutá kniha budování značky. Praha: Barecz & Conrad Books, 2024. ISBN 978-80-908768-6-6. (cs)
SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Via. Praha: Dobrovský, 2020. ISBN 978-80-7642-548-4. (cs)
HRKAL, Marek. Odprezentuj: průvodce přípravou prezentace. Brno: BizBooks, 2018. ISBN 978-80-265-0810-6. (cs)

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Samostudium

26 týdnů, 1 hod./týden

Individuální příprava na ukončení

52 týdnů, 1 hod./týden