Detail předmětu
Marketing a branding
Akademický rok 2026/27
BVA040 předmět zařazen v 1 studijním plánu
BPC-SIS / E / E-EKR zimní semestr 3. ročník
Přednášky
- Úvod do předmětu Marketing a Branding
- Definice aspektů značky
- Principy komunikace značky
- Veřejná prezentace značky
- Psané formy prezentace
- Marketingový výzkum trhu, digitální stopa značky
- Souvislost osobní značky se značkou podniku
- Specifika marketingu podniku dle cílového trhu
- Marketingové strategie
- Marketingový mix – produkt a cena
- Marketingový mix – distribuce, propagace, lidé
- Aplikace firemního brandu do marketingové komunikace
- Shrnutí nejdůležitějších výstupů z výuky
Cvičení
- Informace k průběhu výuky, základy hodnocení, úvod do brandingu
- Sestavení aspektů vybrané značky
- Definice komunikačních principů dané značky
- Prezentace značky osobně
- Prezentace značky v psané formě
- Analýza digitální stopy a její porovnání s vybranou značkou
- Elevator pitch
- Definice pozice značky na trhu a cílového trhu
- Strategie podniku
- Sestavení marketingového mixu firmy – produkt, cena
- Sestavení marketingového mixu firmy – distribuce, propagace, lidé
- Kompletace zpracovaných cvičení do uceleného projektu
- Zápočet
Výsledky učení
- Znalosti
Student rozumí významu značky při tvorbě marketingové strategie.
Student analyzuje situaci na trhu pomocí analytických nástrojů, identifikuje efektivní přístup značky k úspěchu na trhu a propojí s vlastnostmi firmy charakterizovanými marketingovým mixem.
- Dovednosti
Student tvoří základní charakteristiky značky a aplikuje tyto principy do tvorby marketingu značky.
Student aplikuje analytické metody na identifikace efektivního přístupu ke stanovení pozice značky na trhu.
- Kompetence
Student je schopen efektivně prezentovat v ústní i písemné formě vybranou značku.
Student je schopen samostatně identifikovat aspekty značky.
Kredity
5 kreditů
Jazyk studia
čeština
semestr
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
Základní literatura
GODIN, Seth. Tohle je marketing! - zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2567-8. (cs)
PASTIER, Michal. Žlutá kniha budování značky. Praha: Barecz & Conrad Books, 2024. ISBN 978-80-908768-6-6. (cs)
SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Via. Praha: Dobrovský, 2020. ISBN 978-80-7642-548-4. (cs)
HRKAL, Marek. Odprezentuj: průvodce přípravou prezentace. Brno: BizBooks, 2018. ISBN 978-80-265-0810-6. (cs)
Nabízet zahraničním studentům
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Samostudium
26 týdnů, 1 hod./týden
Individuální příprava na ukončení
52 týdnů, 1 hod./týden