Detail předmětu

Marketing

Akademický rok 2024/25

NVB064 předmět zařazen v 1 studijním plánu

NPC-GK letní semestr 2. ročník

Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Marketingový mix. Výrobková politika. Distribuční politika. Komunikační politika.

Kredity

2 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

letní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě
Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.

Základní literatura

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

  • 1. Úvod do marketingu.
  • 2. Základní pojmy a principy.
  • 3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.
  • 4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
  • 5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.
  • 6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.
  • 7. Marketingový výzkum – metody a postupy.
  • 8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.
  • 9. Marketingový audit stavební firmy.
  • 10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.