Detail předmětu

Marketing

Akademický rok 2023/24

NVB064 předmět zařazen v 1 studijním plánu

NPC-GK letní semestr 2. ročník

Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Marketingový mix. Výrobková politika. Distribuční politika. Komunikační politika.

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Cíl

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě

Znalosti

Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.

Osnova

1. Úvod do marketingu.
2. Základní pojmy a principy.
3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.
4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.
6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.
7. Marketingový výzkum – metody a postupy.
8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.
9. Marketingový audit stavební firmy.
10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Jazyk studia

čeština

Kredity

2 kredity

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

1. Úvod do marketingu.

2. Základní pojmy a principy.

3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.

4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.

5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.

6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.

7. Marketingový výzkum – metody a postupy.

8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.

9. Marketingový audit stavební firmy.

10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.