Detail předmětu
3D modelování
Akademický rok 2024/25
NUB021 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-GK zimní semestr 2. ročník
Práce v prostoru: volba pohledů, způsoby zobrazování, práce s výřezy a souřadnými systémy.
Použití známých kreslící a editační příkazů v prostoru.
Modelování v prostoru: základní tělesa, tělesa a povrchy generované křivkami, povrchy odvozené z povrchů, sítě.
Úpravy prostorových objektů.
Fotorealistické zobrazení modelu: materiály, pozadí, světla, stínování, rendering.
Použití známých kreslící a editační příkazů v prostoru.
Modelování v prostoru: základní tělesa, tělesa a povrchy generované křivkami, povrchy odvozené z povrchů, sítě.
Úpravy prostorových objektů.
Fotorealistické zobrazení modelu: materiály, pozadí, světla, stínování, rendering.
Kredity
4 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
zimní
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
zápočet
Vstupní znalosti
Modelování v rovině v CAD systému.
Učební cíle
Modelování prostorových objektů, základy práce se světly, materiály, fotorealistické zobrazení modelu.
Pokročilé dovednosti při práci s 2D výkresovou dokumentací.
Běžná dovednost modelování prostorových objektů a jejich vizualizace.
Pokročilé dovednosti při práci s 2D výkresovou dokumentací.
Běžná dovednost modelování prostorových objektů a jejich vizualizace.
Základní literatura
Učební texty jsou odkazované z kurzu v FAST-moodle.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
- 1. Úvod do předmětu a prostorového modelování.
- 2. Jednoduché plochy v prostoru.
- 3. Sítě.
- 4. Základní geometrická tělesa a jejich úpravy.
- 5. Materiály.
- 6. Modelování objektů z křivek.
- 7. Povrchy odvozené z jiných povrchů.
- 8. Promítání křivek na plochy, řezy.
- 9. Perspektiva, kamery, animace.
- 10. Světla, stíny, rendrování.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
- 1. Seznámení s prací v 3D: způsoby zobrazování, volba pohledů, práce s výřezy.
- 2. Jednoduché plochy.
- 3. Sítě a základní tělesa.
- 4. Úpravy těles.
- 5. Modelování z křivek: rotace, vytažení; materiály.
- 6. Modelování z křivek: tažení po dráze, šablonování.
- 7. Modelování známými technikami, promítání křivek na plochy.
- 8. Modelování známými technikami, použití bitmap v materiálech.
- 9. Povrchy odvozené z jiných povrchů.
- 10. Opakování základních modelačních postupů, řezy, příprava rozvržení.
- 11. Perspektiva, kamery, animace, světla, stíny, rendrování.
- 12. Samostatná práce: modelování různými technikami podle vlastních podkladů.
- 13. Samostatná práce: dokumentace, vizualizace a prezentace vlastního modelu.