Detail předmětu

Marketing a management

Akademický rok 2023/24

CV064 předmět zařazen v 1 studijním plánu

N-P-C-SI (N) / M zimní semestr 2. ročník

Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Kredity

4 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

zimní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Základní literatura

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku
2. Marketingové plánování
3. Marketingový výzkum
4. Trhy organizací a nákupní chování organizací
5. Marketing ve veřejném sektoru
6. Metody marketingové komunikace
7. Distribuční procesy
8. Marketingové analýzy ve stavebnictví
9. Marketingové strategie
10. Méně známá "P" z marketingového mixu

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku

2. Marketingové plánování

3. Marketingový výzkum

4. Trhy organizací a nákupní chování organizací

5. Marketing ve veřejném sektoru

6. Metody marketingové komunikace

7. Distribuční procesy

8. Marketingové analýzy ve stavebnictví

9. Marketingové strategie

10. Méně známá "P" z marketingového mixu

Cvičení

13 týdnů, 1 hod./týden, povinné

Osnova

  1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku
  2. Marketingové plánování
  3. Marketingový výzkum
  4. Trhy organizací a nákupní chování organizací
  5. Marketing ve veřejném sektoru
  6. Metody marketingové komunikace
  7. Distribuční procesy
  8. Marketingové analýzy ve stavebnictví
  9. Marketingové strategie
  10. Méně známá "P" z marketingového mixu