Detail předmětu

Marketing

Akademický rok 2023/24

GV52 předmět zařazen v 1 studijním plánu

B-P-C-GK / GI letní semestr 3. ročník

Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Marketingový mix. Výrobková politika. Distribuční politika. Komunikační politika.

Kredity

2 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

letní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě
Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.

Základní literatura

PLESKAČ, Jiří a SOUKUP, Leoš: Marketing ve stavebnictví. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2001. ISBN 80-247-0052-2. (cs)

Doporučená literatura

Mc. CARTHY, Jerome a PERREAULT, Jr.William: Basic Marketing - A Global-Managerial Approach. Boston:IRWIN, 1993. ISBN 0-256-0509-5. (en)
Mc. CARTHY, Jerome a William PERREAULT, Jr.William: Applications in Basic Marketing. IRWIN: Boston, 1995. ISBN-10: 0072521341. (en)
KOTLER, Philip a AMSTRONG, Gary: Principles of Marketing. New Jersey: Prentice-Hall., 2001. ISBN 0-13-029368-7. (en)

Osnova

1.Úvod do marketingu
2.Základní pojmy a principy
3.SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití
4.Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
5.-6.Specifikace marketingu pro stavebnictví
7.-8.Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi
9.-10.Marketingový výzkum – metody a postupy
11.Marketingově řízené firmy – východiska a zásady
12.Marketingový audit stavební firmy
13.Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

1.Úvod do marketingu

2.Základní pojmy a principy

3.SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití

4.Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.

5.-6.Specifikace marketingu pro stavebnictví

7.-8.Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi

9.-10.Marketingový výzkum – metody a postupy

11.Marketingově řízené firmy – východiska a zásady

12.Marketingový audit stavební firmy

13.Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví