Detail předmětu
Specializovaný ateliér (ArP)
Akademický rok 2024/25
NGA057 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-ARS / ARP zimní semestr 2. ročník
Aplikace teoretických znalostí, získaných bakalářským studiem a studiem vybraných disciplín jedné specializace ze NSP <i>Architektura a rozvoj sídel</i>. Tímto zaměřením je také profilováno zadání atelieru.
Specializovaný atelier má přímou vazbu na diplomovou práci jak zaměřením, tak pedagogickým vedením. Řeší náročnější program odpovídající magisterskému stupni studia. Vytváří předpolí pro diplomovou práci buď příbuzným tématem, nebo řešením širšího kontextu, ze kterého bude diplomová práce vycházet. Zároveň je však uceleným, samostatným projektem.
Specializovaný atelier má přímou vazbu na diplomovou práci jak zaměřením, tak pedagogickým vedením. Řeší náročnější program odpovídající magisterskému stupni studia. Vytváří předpolí pro diplomovou práci buď příbuzným tématem, nebo řešením širšího kontextu, ze kterého bude diplomová práce vycházet. Zároveň je však uceleným, samostatným projektem.
Kredity
10 kreditů
Jazyk studia
čeština
semestr
zimní
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
klasifikovaný zápočet
Vstupní znalosti
Absolvování nejméně tří Ateliérů architektonické tvorby.
Učební cíle
Aplikace teoretických znalostí, získaných bakalářským studiem a studiem vybraných disciplin jednoho ze zaměření NMSP "Architektura a rozvoj sídel". Tímto zaměřením je také profilováno zadání atelieru.
Ověření a praktická aplikace teoretických znalostí získaných v rámci zvoleného zaměření navazujícího magisterského studia. Předmostí pro vypracování závěrečného diplomového projektu.
Ověření a praktická aplikace teoretických znalostí získaných v rámci zvoleného zaměření navazujícího magisterského studia. Předmostí pro vypracování závěrečného diplomového projektu.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Ateliér
13 týdnů, 10 hod./týden, povinné
Osnova
- 1.–4. Analýzy, referenční příklady, související prameny, základní idea řešení úkolu.
- 5. Kritika rozpracovaného projektu vedená kolektivem pedagogů za účasti všech studentů skupiny, korekce a stanovení dalšího postupu.
- 6.–9. Rozpracování potvrzeného konceptu.
- 10. Kritika výsledného řešení projektu vedená kolektivem pedagogů za účasti všech studentů skupiny, závěrečná fáze ideového řešení.
- 11.–13. Výsledné zpracování finální podoby projektu a všech jeho příloh, závěrečná kritika a klasifikace.
Alierová tvorba je vždy individuální, samostatnou prací studenta a jako taková je také klasifikována.