Detail předmětu

Týmová práce a softskills

Akademický rok 2026/27

BVA032 předmět zařazen v 1 studijním plánu

BPC-SIS / E letní semestr 2. ročník

Přednášky

  1. Základy měkkých dovedností a týmové práce
  2. Kreativita a její využití v týmu
  3. Time-management – osobní motivace, prokrastinace, flow, FOMO.
  4. Time-management – akceschopnost, teorie kognitivní zatížení.
  5. Emoční inteligence – týmová aplikace, sebekontrola, sebeuvědomění
  6. Proaktivita – okruh vlivu, logoterapie
  7. Základy komunikace – naslouchání
  8. Konflikt v týmu – principy vzniku, přístupy, formy konfliktů
  9. 5 potřeb týmu
  10. Vlastnosti ideálního týmového hráče
  11. Sebe-prezentace
  12. Aplikace týmové práce v managementu
  13. Shrnutí nejdůležitějších výstupů z výuky

Cvičení (1 × za dva týdny)

  1. Instrukce k výuce, sebepoznání
  2. Osobní a týmový time management
  3. Emoční inteligence v životních situacích, Týmové role
  4. Komunikace v týmu
  5. Troubleshooting týmového souznění
  6. 5 potřeb týmu

Výsledky učení

  • Znalosti

Student rozumí významu měkkých dovedností (softskills) a ví, jak doplňují tzv. hardskills. Orientuje se v oblasti emoční inteligence a vysvětlujících teoriích. Rozumí principům osobního time-managementu a motivace. Chápe význam kreativity v týmovém procesu a její základní principy.

  • Dovednosti

Student umí pracovat efektivně v týmu, charakterizovat co je týmová práce a čím je charakteristická,

  • Kompetence

Student je schopen sestavit funkční tým a jako jednotlivec se umí zasadit o to, aby tým fungoval, a diagnostikovat základní nedostatky vedoucí k disfunkci týmu.

Kredity

2 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

letní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet

Základní literatura

MURPHY, Kate. Umění naslouchat: O co přicházíte a proč na tom záleží. Knihy Dobrovský, 2022. ISBN 9788027702329. (cs)
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vydání druhé, Praha: Metafora, 2020. ISBN 978-80-7359-334-6. (cs)
DOLEŽAL, Jan; MÁCHAL, Pavel a LACKO, Branislav. Projektový management podle IPMA. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5. (cs)

Doporučená literatura

GOLDMAN, Shelley a ZIELEZINSKI, Molly B. Design thinking for every classroom: a practical guide for educators. Eye on education book. New York: Routledge, 2022. ISBN 9780367221331. (en)
LENCIONI, Patrick. The five dysfunctions of a team: a leadership fable. San Francisco, CA: Jossey-Bass, c2002. ISBN 0787960756. (en)

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Cvičení

13 týdnů, 1 hod./týden, povinné

Samostudium

13 týdnů, 1 hod./týden