Detail předmětu
Marketing 1
Akademický rok 2023/24
BVA015 předmět zařazen v 1 studijním plánu
BPC-SI / E letní semestr 4. ročník
Kredity
4 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
Vstupní znalosti
Učební cíle
Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.
Základní literatura
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
Osnova
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu.
3. Segmentace zákazníků.
4. Nástroje marketingového řízení – marketingový mix – produkt a produktová politika.
5. Nástroje marketingového řízení – cena a cenová politika.
6. Nástroje marketingového řízení – distribuce a distribuční politika.
7. Nástroje marketingového řízení – komunikace a komunikační politika.
8. Marketingový výzkum.
9. Marketingová strategie.
10. Soudobé trendy v marketingu – možnosti využití sociálních sítí.
11. Soudobé trendy v marketingu – marketing ve službách.
Prerekvizity
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Nabízet zahraničním studentům
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení.
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu.
3. Segmentace zákazníků.
4. Nástroje marketingového řízení – marketingový mix – produkt a produktová politika.
5. Nástroje marketingového řízení – cena a cenová politika.
6. Nástroje marketingového řízení – distribuce a distribuční politika.
7. Nástroje marketingového řízení – komunikace a komunikační politika.
8. Marketingový výzkum.
9. Marketingová strategie.
10. Soudobé trendy v marketingu – možnosti využití sociálních sítí.
11. Soudobé trendy v marketingu – marketing ve službách.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
1.Sdělení podmínek udělení zápočtu. Rozdělení do pracovních týmu pro zpracování kontinuálního příkladu. Formy a metody marketingového výzkumu, sestavení a vyhodnocení dotazníků, mystery shopping
2. Analýza současného stavu (společnost, konkurence)
3. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. SLEPTE analýza, Porterova analýza oborového prostředí
4. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. Analýza konkurence, Analýza dodavatelů, Analýza zákazníků, Marketingový mix, SWOT analýza
5. Východiska k plánování. Definovaní vizi a poslaní podniku a transformace do stavebnictví, Segmentace a targeting, Stanovení marketingových potřeb, Analýza marketingových potřeb, Stanovení cílů
6.Návrh marketingového plánu a jeho aplikace. Definování finančních možností, časového horizontu a cílů, Volba komunikačních nástrojů, Zásady při aplikaci komunikačních nástrojů
7. Marketingový plán v čase
8. Průběh nákladů na marketingový plán
9. Kontrola marketingového plánu v čase. Rizika a jejich opatření
10. Presentace kompletního marketingového plánu po jednotlivých týmech
11. Zápočet