Detail předmětu

Marketing 1

Akademický rok 2023/24

BV017 předmět zařazen v 1 studijním plánu

B-P-C-SI (N) / N letní semestr 4. ročník

Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)

Kredity

4 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

letní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet a zkouška

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností/ útvarů ve stavební firmě.
Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Osnova

1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
3. Segmentace zákazníků
4. Nástroje marketingového řízení - marketingový mix - produkt a produktová politika
5. Nástroje marketingového řízení - cena a cenová politika
6. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
7. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
8. Marketingový výzkum
9. Marketingová strategie
10. Soudobé trendy v marketingu - marketing v prostředí e-commerce
11. Soudobé trendy v marketingu - možnosti využití sociálních sítí
12. Soudobé trendy v marketingu - marketing ve službách
13. Zápočet

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
3. Segmentace zákazníků
4. Nástroje marketingového řízení - marketingový mix - produkt a produktová politika
5. Nástroje marketingového řízení - cena a cenová politika
6. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
7. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
8. Marketingový výzkum
9. Marketingová strategie
10. Soudobé trendy v marketingu - marketing v prostředí e-commerce
11. Soudobé trendy v marketingu - možnosti využití sociálních sítí
12. Soudobé trendy v marketingu - marketing ve službách
13. Zápočet

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné