Detail předmětu
Moderní trendy v dopravním inženýrství (DST)
Akademický rok 2023/24
NMB011 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-SIK letní semestr 1. ročník
Seznámení se základními principy dopravně inženýrských měření a jejich návrhem. Manipulace s daty, jejich úprava a agregace. Statistické vyhodnocení dat. Prezentace výsledků měření. Zpracování dopravně inženýrských dat pomocí GIS. Mikroskopické modely pěších.
Kredity
4 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
letní
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
zápočet a zkouška
Vstupní znalosti
Základní znalost matematiky, práce s PC a projektování pozemních komunikací.
Učební cíle
Znalost teorie dopravního proudu a základních technik modelování. Porozumění dějům v dopravním proudu. Přehled o účelu a prostředcích nově zaváděných telematických technologií.
Studenti porozumí standardním teoriím dopravního proudu a dějům v dopravním proudu. Seznámí se se základními technikami modelování. Získají přehled o účelu a prostředcích nově zaváděných telematických technologií.
Studenti porozumí standardním teoriím dopravního proudu a dějům v dopravním proudu. Seznámí se se základními technikami modelování. Získají přehled o účelu a prostředcích nově zaváděných telematických technologií.
Osnova
1. Zařízení pro automatizovaný sběr dopravně inženýrských dat ve vysokém rozlišení.
2. Kritický a následný čas, jejich vliv na kapacitu křižovatky.
3. Sběr dopravně inženýrských dat.
4. Nástroje pro zpracování a zobrazení “big data”.
5. Základy matematické statistiky v dopravně inženýrské praxi.
6. Základy teorie chyb měření.
7. Základy publikování a prezentace technických textů.
8. Prezentace výsledků semestrální práce.
9. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích I.
10. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích II.
11. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi I.
12. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi II.
13. Základy publikování technických map.
2. Kritický a následný čas, jejich vliv na kapacitu křižovatky.
3. Sběr dopravně inženýrských dat.
4. Nástroje pro zpracování a zobrazení “big data”.
5. Základy matematické statistiky v dopravně inženýrské praxi.
6. Základy teorie chyb měření.
7. Základy publikování a prezentace technických textů.
8. Prezentace výsledků semestrální práce.
9. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích I.
10. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích II.
11. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi I.
12. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi II.
13. Základy publikování technických map.
Prerekvizity
Základní znalost matematiky, práce s PC a projektování pozemních komunikací.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Zařízení pro automatizovaný sběr dopravně inženýrských dat ve vysokém rozlišení.
2. Kritický a následný čas, jejich vliv na kapacitu křižovatky.
3. Sběr dopravně inženýrských dat.
4. Nástroje pro zpracování a zobrazení “big data”.
5. Základy matematické statistiky v dopravně inženýrské praxi.
6. Základy teorie chyb měření.
7. Základy publikování a prezentace technických textů.
8. Prezentace výsledků semestrální práce.
9. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích I.
10. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích II.
11. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi I.
12. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi II.
13. Základy publikování technických map.
2. Kritický a následný čas, jejich vliv na kapacitu křižovatky.
3. Sběr dopravně inženýrských dat.
4. Nástroje pro zpracování a zobrazení “big data”.
5. Základy matematické statistiky v dopravně inženýrské praxi.
6. Základy teorie chyb měření.
7. Základy publikování a prezentace technických textů.
8. Prezentace výsledků semestrální práce.
9. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích I.
10. Mikroskopické modely pěších v dopravně inženýrských aplikacích II.
11. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi I.
12. Geografické informační systémy v dopravně inženýrské praxi II.
13. Základy publikování technických map.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
Zadání semestrální práce – vyhodnocení kritického a následného času.
Konzultace vybrané lokality pro sběr dopravně inženýrských dat.
Sběr dopravně inženýrských dat.
Evaluace získaných dat a jejich vyhodnocení.
Konzultace výsledků měření.
Praktické vyhodnocení dopravně inženýrských dat I.
Praktické vyhodnocení dopravně inženýrských dat II.
Prezentace výsledků semestrální práce.
Mikroskopický model pěších v přestupním uzlu I.
Mikroskopický model pěších v přestupním uzlu II.
Prezentace modelu přestupního uzlu.
Qgis pro dopravně inženýrské aplikace I.
Qgis pro dopravně inženýrské aplikace II.
Konzultace vybrané lokality pro sběr dopravně inženýrských dat.
Sběr dopravně inženýrských dat.
Evaluace získaných dat a jejich vyhodnocení.
Konzultace výsledků měření.
Praktické vyhodnocení dopravně inženýrských dat I.
Praktické vyhodnocení dopravně inženýrských dat II.
Prezentace výsledků semestrální práce.
Mikroskopický model pěších v přestupním uzlu I.
Mikroskopický model pěších v přestupním uzlu II.
Prezentace modelu přestupního uzlu.
Qgis pro dopravně inženýrské aplikace I.
Qgis pro dopravně inženýrské aplikace II.