Detail předmětu
Marketing 2
Akademický rok 2023/24
NVB046 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-SIE letní semestr 1. ročník
Kredity
3 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
Vstupní znalosti
Učební cíle
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.
Základní literatura
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 9788025621592.
NOIL, Karen. Lessons in Digital Marketing 2022: Social Media Marketing Foundations. Karen Noil, 2022. ISBN 2940166772480. (en)
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 9788074134029.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 978-80-7413-402-9.
Osnova
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Prerekvizity
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Nabízet zahraničním studentům
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.