Detail předmětu
Marketing
Akademický rok 2023/24
NVB064 předmět zařazen v 1 studijním plánu
NPC-GK letní semestr 2. ročník
Kredity
2 kredity
Jazyk studia
čeština
semestr
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Způsob a kritéria hodnocení
Vstupní znalosti
Učební cíle
Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.
Základní literatura
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (en)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
Osnova
2. Základní pojmy a principy.
3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.
4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.
6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.
7. Marketingový výzkum – metody a postupy.
8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.
9. Marketingový audit stavební firmy.
10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.
Prerekvizity
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Nabízet zahraničním studentům
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Úvod do marketingu.
2. Základní pojmy a principy.
3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.
4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.
6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.
7. Marketingový výzkum – metody a postupy.
8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.
9. Marketingový audit stavební firmy.
10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.