Detail předmětu

Marketing 1

Akademický rok 2022/23

BV017 předmět zařazen v 1 studijním plánu

B-P-C-SI (N) / N letní semestr 4. ročník

Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)

Kredity

4 kredity

Jazyk studia

čeština

semestr

letní

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet a zkouška

Vstupní znalosti

Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností/ útvarů ve stavební firmě.

Osnova

1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
3. Segmentace zákazníků
4. Nástroje marketingového řízení - marketingový mix - produkt a produktová politika
5. Nástroje marketingového řízení - cena a cenová politika
6. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
7. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
8. Marketingový výzkum
9. Marketingová strategie
10. Soudobé trendy v marketingu - marketing v prostředí e-commerce
11. Soudobé trendy v marketingu - možnosti využití sociálních sítí
12. Soudobé trendy v marketingu - marketing ve službách
13. Zápočet

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
3. Segmentace zákazníků
4. Nástroje marketingového řízení - marketingový mix - produkt a produktová politika
5. Nástroje marketingového řízení - cena a cenová politika
6. Nástroje marketingového řízení - distribuce a distribuční politika
7. Nástroje marketingového řízení - komunikace a komunikační politika
8. Marketingový výzkum
9. Marketingová strategie
10. Soudobé trendy v marketingu - marketing v prostředí e-commerce
11. Soudobé trendy v marketingu - možnosti využití sociálních sítí
12. Soudobé trendy v marketingu - marketing ve službách
13. Zápočet

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné