Detail předmětu

Základy programování

Akademický rok 2023/24

BEA008 předmět zařazen v 1 studijním plánu

BPC-GK letní semestr 1. ročník

Základní programovací dovednosti, Scilab, číselné soustavy, vyjadřování objemu dat v informatice, přehled počítačových architektur a základní pojmy v oblasti HW, operační systémy a jejich vývoj, programovací jazyky a jejich vývoj, komentáře, proměnné, datové typy operátory, funkce, podmínky, cykly, vstupy a výstupy.

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Cíl

Získání základních schopností algoritmizace úloh

Osnova

1. Účel a náplň předmětu, podmínky získání klasifikovaného zápočtu, informační zdroje. Číselné soustavy, vyjadřování objemu dat v informatice, přehled počítačových architektur a základní pojmy v oblasti HW.
2. Operační systémy a jejich vývoj, programovací jazyky a jejich vývoj.
3. Komentáře, proměnné, datové typy.
4. Operátory, funkce, podmínky.
5. Cykly, vstupy a výstupy.

Prerekvizity

Geodetická měření a výpočty v rovině, lineárni algebra – základy maticového počtu, ovládání PC.

Jazyk studia

čeština

Kredity

3 kredity

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné

Osnova

1. Účel a náplň předmětu, podmínky získání klasifikovaného zápočtu, informační zdroje. Číselné soustavy, vyjadřování objemu dat v informatice, přehled počítačových architektur a základní pojmy v oblasti HW. 2. Operační systémy a jejich vývoj, programovací jazyky a jejich vývoj. 3. Komentáře, proměnné, datové typy. 4. Operátory, funkce, podmínky. 5. Cykly, vstupy a výstupy.

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné

Osnova

1. Úvod, seznámení s grafickým prostředím Scilab, interpret, proměnné. 2. Zabudované funkce, vektory, matice a operace s nimi. 3. Maticové funkce, uživatelské funkce. 4. Skripty a jejich spouštění. 5. Relační a logické operátory, podmínky. 6. Cykly, vstup a výstup. 7.-8. Samostatná práce na projektu. 9. Konzultace projektu. 10. Kontrola projektu, udělení klasifikovaného zápočtu.