Strop, podlaha, desky.
Nastuduj
Našemu modelu přidáme stropy (podlahy), do kterých vytvoříme otvory pro schodiště. Připravíme také desku pro budoucí terasu.
Stropní desky
Nejprve připravíme styly desek. Budeme potřebovat tři podlahu a strop přízemí a podlahu sklepa.
- Podlaha přízemí bude mít fixní tloušťku 300, a vertikální posun 150.
- Strop přízemí bude mít tloušťku 250 a vertikální posun 0.
- Podlaha sklepa bude mít tloušťku 300 (nebo víc) a vertikální posun 0.
Při vkládání necháme zapnutý projekční mód, protože všechny desky jsou rovnoběžné s půdorysem. Jejich umístění do příslušných výšek zařídíme nastavením položky pro výšku (Height). Stropu i podlaze přízemí dáme při vkládání posun (overhang) -100, aby se nám zasunuly do zdi. Definiční body zadáváme na vnějších hranách zdí.
Zarovnání (justify) bude pro strop přízemí a podlahu sklepa nahoru (top). Nastavení vkládacího okna pro podlahu přízemí ukazuje následující obrázek.
Výsledek se třemi deskami je vidět na komplexním obrázku současného stavu naší stavby.
Otvory do desky
Do stropu a podlahy přízemí musíme udělat otvory na schodiště.
- Nakreslíme dvě polyčáry udávající tvar otvoru. Budeme kreslit v půdorysném zobrazení, jednu nakreslíme do půdorysu přízemí a druhou do půdorysu sklepa, aby se nám nepletly. Ve sklepě bude otvor z cvičných důvodů mírně složitější (viz obrázek). V přízemí bude mít otvor tvar obdélníka. Při kreslení nezapomeňte, že můžete použít uchopovací režim pro přesné zadání bodů a hlavně, polyčára musí být uzavřená, tj. z posledního do prvního bodu neukazujte, ale opravdu použijte volbu Close pro uzavření křivky.
- Nejprve uděláme otvor do horní desky. Zvedněte obdélník tak, aby byl uvnitř horní desky. Zkušený tvůrce k tomu použije buďto relativní souřadnice (o 3100 nahoru) nebo boční či čelní pohled na model a uchopovací režim (vektor posunutí je výška objektu). Nyní je možná taktické vypnout hladiny (hlavně zdi a schody) tak, aby zůstaly jen desky. Usnadní nám to ukazování při výběrech následujícího příkazu. Najdeme příkaz Slab Hole (Otvor do desky) v kontextu, v menu Slab Tools nebo na tlačítku:
Hole [Add/Remove] : Enter
Chceme otvor přidat (Add) do desky
Select a slab:
Vybereme horní desku.
Select a closed polyline or connected solid entities to define a hole:
Vybereme křivku (obdélník) určující tvar otvoru.
Erase layout geometry? [Yes/No] : y
Smažeme nakreslenou křivku.
- Teď provedeme totéž se spodní deskou. Přesuneme nakreslenou křivku ze suterénu do přízemí a zopakujeme postup z předchozího bodu.
Terasa
K podkroví si ještě připravíme desku pro terasu se zábradlím.
- Připravte si styl pro desku, která bude znázorňovat povrch terasy. Výška by proto měla zhruba odpovídat síle materiálu, který bude terasu pokrývat. Ve způsobech zobrazení dejte desce v modelu jedinečnou barvu, které posléze přiřadíte vhodný materiál (např. dlažbu).
- S tímto stylem vložte desku k modelu podkroví. Nezapomeňte vybrat zarovnání na spodní okraj (dlažba bude nad spodní rovinou podkroví, na stropě přízemí). Při zadávání 4. bodu se vám asi bude hodit trasování.
- Připravte si krásný, nádherný styl pro zábradlí k terase. A potom s tímto stylem vložte zábradlí. Nezapomeňte, že musíte vypnout připojení ke schodišti (Attached to Stair) a zábradlí zadávat body. Na obrázku je možný výsledek i s přiřazenými materiály.
Pokračování
Střecha a úpravy s ní související.