Drátěný (čárový) model dostaneme použitím rovinných kreslících příkazů, jen použitých ve třech souřadnicích. Většinou jsou tyto čárové věci používány jako pomocné konstrukce, které nakonec zlikvidujeme. Dobrá znalost konstruování v rovině je třeba například pro vytváření profilů vytažených či rotačních těles. Pokud je v modelu necháme, tak při rendrování se ztratí, protože nemají plošný charakter. Většinou je vhodné pomocné konstrukce umisťovat do samostatné hladiny, aby bylo možné ji vypnout nebo aby se nepotřebné konstrukce daly časem vymazat. Čáry rozmístěné v prostoru můžeme dostat následovně:
Použijeme rovinný příkaz v jiné souřadné rovině. Tím způsobem použijeme v prostoru například kružnice, elipsy ale i polyčáru (PLINE). Všechny tyto křivky se kreslí do půdorysu zadaného souřadného systému nebo do rovin s ním rovnoběžných, pokud zadáme první pod mimo půdorysnou rovinu. Všechny tytu křivky jsou rovinné. Zejména při spojování křivek do jedné (KEDIT) je třeba vždycky být v rovině, ve které byly křivky nakresleny.
AutoCAD nemá možnost tvorby prostorové křivky, jako je třeba šroubovice, pro kreslení křivky vedené rovnou prostorem použijeme příkaz ÚSEČKA (LINE), 3DKŘIVKA (3DPOLY) nebo SPLINE, u kterých je možné zadávat všechny jejich body libovolně v prostoru.
Poznámka: 3DKřivka i splajna vedená prostorem mají jednu základní nevýhodu: nelze je použít jako řídící křivku (cestu) pro vytažená tělesa (viz dále).