Kreslení v prostoru je podstatně náročnější než v rovině, ale můžeme tímto způsobem dosáhnout velmi realistických výsledků. Předem je třeba si velmi pečlivě rozmyslet, k čemu má námi vytvářený model sloužit a jaké postupy při jeho tvorbě použít.
AutoCAD umožňuje vytvářet tři různé typy prostorových objektů, které se liší zejména svými vlastnostmi a možnostmi dalších úprav vytvořených prvků.
Tvoříme pomocí sítí, vytvořených z 3Dploch. Tyto sítě můžeme dostat buďto přímým zadáváním 3Dploch čtyřúhelníkových nebo trojúhelníkových desek v prostoru nebo pomocí příkazů, které generují objekty složené z těchto ploch. Tímto postupem můžeme vytvářet základní geometrické útvary (např. hranoly, válce apod.), které se chovají jako papírová, uvnitř dutá tělesa, plochy generované uživatelem (např. rotační a přímkové), případně plochy v prostoru přímo skládat z jednotlivých 3Dploch. Další možností je použít příkaz Region, který vytváří plochu z uzavřené křivky.
se z geometrického hlediska nejvíce blíží reálným, plným tělesů. Opět jsou k dispozici základní geometrická tělesa, která můžeme sjednocovat, tvořit z nich rozdíly a průniky. Kromě toho je možnost ještě dalších úprav a vytváření objemových modelů. Objemová tělesa je např. možné rozříznou rovinou a najít průnikovou plochu. Na hmotná tělesa lze také aplikovat materiály.
Pokud vytváříme model reálného objektu, měl by být ve svém výsledku hmotný. Plochy a křivky většinou používáme jako pomocné objekty, i když některé generované plochy nelze dostat jiným způsobem. Buďte si vědomi toho, že poměrně často budete prostorový model z AutoCADu ještě potřebovat zpracovávát dále, a proto je důležité, aby byl kvalitně vytvořen. Takové modely potom můžeme dále zpracovávát třeba směrem k lepší vizualizaci (např. v 3D Studiu nebo 3D Vizu) nebo je použít jako přídavek do jiných modelů (např. v architektonických nadstavbách a programech Architectural Desktop nebo Revit).